we will never walk alone .

Alla inlägg den 1 april 2011

Av sofia kitterfeldt - 1 april 2011 10:58

Dagen igår på sjukhuset började med att jag fick åka upp till operation salarna. Efter en stund kom det en kvinna som gav mig två starkare Alvedon och en annan liten tablett som jag inte ens vet vad det var för något, jag fick allt det för att jag inte skulle ha så ont när jag vaknar upp.


Efter att ha tagit tabletterna fick jag gå med kvinnan och byta om på överkroppen till en jätteful vit sak, haha såg jätteroligt ut.. tänkte ta bild men telefonen var inlåst i ett skåp.


När jag hade bytt om fick jag sitta och vänta en liten stund sedan kom hon där kvinnan igen och hämtade mig. Då skulle jag sövas ner. Det va rätt läskigt.. att ligga där och få in nålar i armen.. det som gjorde ondast var när själva sövmedlet kom in i armen.. det dunkade i hela armen och gjorde så sjukt ont!


En av dom som sövde mig ringde ett samtal till en kille och sa "japp det är dax nu" . jag tänkte bara "ska dom döda mig?" .. haha blev helt rädd.. Men mamma satt med mig tills jag hade somnat. Han killen som dom ringde till, han skulle komma och kolla så att jag fick rätt dos av allting, han va kaxig faktiskt.. han frågade saker som hände mig när jag var 1 år och så vidare och det minns ju inte jag? alltså saker från den åldern.. så mamma svarade åt mig så sa han "Men hon kan la prata för sig själv eller?" . Jag tänkte bara jävla fitta! Blev arg.. haha.


När jag hade somnat så fick mamma gå ut. Allting tog ungefär 4-5 timmar, hade 5 hål.. alltså O M G .. jag ska seriöst sluta äta godis och dricka cola.. dom fick dra ut en tand med för att en annan tandläkare jag har haft förstörde den.. så ska nog stämma han tror jag.. helt allvarligt! Dom fick fan sy i munnen på mig också tack vare han..


När jag vaknade upp där vid 3 på dagen så hade jag en sån där "mask" för munnen och näsan ni vet som man andas i? det var jobbigt som fan.. va jättejobbigt att andas och det första jag sa till mamma när jag vakna va "jag vill ha en bulle" haha va så jävla sugen! jag vill ligga på uppvaket till klockan 5.. jag fick en glass haha :D


Men ja, det va väl det som hände kan man säga.

Puss till er som orkade läsa allting!

Ovido - Quiz & Flashcards